♥ ♥WELCOME TO MY BLOG♥ ♥

♥ ^_^ WELCOME TO MY BLOG..TENKIU SI CANTEK & SI HENSEM BCOZ JALAN-JALAN DI BLOG IEZA ^_^ ♥

Friday 10 February 2012

" Bila Saya Jadi Gadis Cuci ^_^ "

bila saya jadi gadis cuci rasa pelik tak korang? hehehe...bajet cam artis laa tuh sampai orang nak kena rasa pelik-pelik kan? hahaha...apa laa saya nih...sebenarnya saya dah lama nak update entry pasal cuci-cuci kereta nih...hurmmm kejadian nih berlaku masa cuti raya cina lepas taw...masa tuh kan saya balik kampung cuti 4 ari..so dikesempatan yang ada sambil-sambil pergi bejalan raya,,saya pon buat lah kerja part time..cewahhh part time gituhh...heheheh...

sebenarnya mummy ada bukak satu car wash tapi yang running nya along saya..so dah alang-alang saya bercuti saya pon tolong lah kat car wash tuh..tapi tolong berbayar okeh..hehehee...bukannya tolong tak ikhlas tapi saya nak jugak upah kann..hehehe...selama empat ari cuti tak pernah sekali ponn saya miss datang car wash..nak upah punya pasal laju jew lahh...hahahaah...

hurmmm,,pengalaman saya bekerja kat car wash jadi gadis cuci nih memang seronok..dapat rasa sendiri bagaimana peritnya nak mencari duit kalau tak dew usaha yang gigih..hurmm,,bukan nak kata saya nih bajet bagus tapi tuh sumer pengalaman kott...lagi pon setiap kali saya cuti semester tak kira lah sekejap or lama saya tetap akan cari kerja sekurang-kurangnya saya ada pengalaman apabila saya abes study nanti..walaupon setiap kerja yang saya lakukan tuh langsung tak sama dengan apa yang saya study kat kolej,,tapi tuh semua mengajar saya betapa peritnya nak mencari duit sendiri.

hurmm,,berbalik semula kat cerita asal tadi saya nak share sikit dengan korang sumer...dah nama pon ada perayaan memang confirm kereta akan berduyun-duyun masuk...tapi apa pon saya bersyukur kerana tuh semua rezeki tok kami sekeluarga..hurmm,,masa sehari sebelum raya cina tuh saya memang betol-betol tak cukup tangan nak bersihkan kereta...korang sumer bayangkan lah dari pagi kereta tak putus-putus masuk..happy memang lah happy tapi pinggang tok sah nak cakap,,rasa cam nak tercabut dah masa tuh...

paling saya tak tahan masa lepas asar kereta masuk berduyun-duyun sampai lah maghrib still ada kereta yang tak siap lagi...time tuh saya rasa cam nak nanges dah sebab terlalu penat okeh..banyak kali dah saya merengek kat mummy sebab dah terlampau penat...huhuhu..ikutkan hati nak jaa saya cabut lari balik rumah tapi saya kesian sebab kereta tengah banyak and pekerja dah 7 orang termasuk saya tapi still tak menang tangan nak handle sumer kereta...huhuhu....


nie sebahagian pic-pic yang saya dah edit time saya jadi gaid cuci..hehehe...♥ ♥



alhamdulillah,,naseb baek time tuh saya tengah cuti and tak risau laa nak solat sumer..yelahh,,dengan badan berpeluh-peluh memang tak selesa laa nak solat..hurmmm...tapi kan best laa dapat jadi gadis cuci even sekejap jew sebabnya saya dapat jugak naek pelbagai jenis kereta..hahahaa...sambil menyelam minum air kan...heheheehe......

hurmm selama 4 ari saya tolong mummy ngan along kat car wash memang berbaloi laa dengan upah yang saya dapat...hehehee...yelahhh,,sapa tak suka dapat duit kan? hehee...dapat jew duit terus saya mesej bua ati saya and saya janji nak belikan dia baju...tak kisah laa yang murah pon asalkan saya ikhlas nak belanja dia dengan duit gaji saya jadi gadis cuci tuhh...hahaha....^_^

okey lah korang,,tenkiu taww sudi singgah and baca entry saya...kalau ada kekurangan sila lah tegur okeh...heee...:))

motiff letak pic nih?? hehe..actually pas lik dari car wash saya ngan adek-adek singgah mkn abc..nyum3..♥ ♥




p/s: kalau korang bagi something kat pasangan korang dengan hasil titik peluh korang,,mesti korang akan lagi puass hati punya even benda yang korang hadiahkan tuh murah jeww...siyess wehh..hehe..♥ ♥

okbai..(",)

2 comments:

Sya_Merpati Putih 88 said...

wah...selamat maju jaya..semoga bisnes cuci-cuci familay kamu akan berkembang dgn maju..=)

SuNsHiNe said...

terbang bersamaku: alhamdulillah...aminnnn..insyaAllah yunk...doakan yer..:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...